Thursday, January 22, 2015

KERTAS KOSONG

Aku manusia biasa
Terlahir dari insan biasa yang bersahaja
Aku tercipta untuk siapa,,,
Apa untuk berbuat dosa atau bersahaja

Aku insan biasa
Yang tak punya ilmu dalam jiwa
Yang seperti kertas kosong
Hampa tanpa kotoran tinta

Bila berbuat dosa
Aku tak tau apa-apa
Aku pita kosong
Tanpa nyanyian dan ayat ayat cinta

Aku hanya ingin hidup bahagia tanpa kotoran
Dan keburukan dari mereka,,,
Aku manusia biasa yang terlahir separuh jiwa
Hanya masih menjadi kegembiraan mereka yang mencintai dengan segenap rasa

Aku masih takut
Tapi aku tak mampu bercerita
Aku hanya punya mata separuh jiwa belum bisa bicara
Kemana aku akan dibawa
Ke Surga atau  Neraka
Semua tergantung pada tinta mereka
Aku hanya bisa menatap tak bisa bercerita

Banda Aceh, 23 Januari 2015
By Abdurrahman a.k.a maman

No comments:

Post a Comment